Lale Ve Karanfil Aşkı

900,00 TL
Stoklarımızda 1 adet mevcuttur

Lale Ve Karanfil Aşkı Çini Ayna Seti;

Ürün Özellikleri;
 
  • Özel metal işlemeli

  • Parlak taşlarla süslemeli

  • Kullanışlı

  • Kaliteli ve şık, görseldeki hediyelik kutusu ile aynı gün kargo
     
Ürün Ölçüleri;
 
  • Ayna uzunluğu:15.4cm (6,062inç), (Sap kısmı dahildir)

  • Tarak uzunluğu: 12,2cm (4,803inç)

  • Hediyelik Kutu Boyutu: 17cm(6,692inç) x 11,5cm 4,527(inç) x 2,8cm (1,102inç)

Her İznik çinisi benzersizdir, aynı parmak izi gibidir. Aynı ürün aynı şekilde tekrar üretilse dahi birebir aynısı olmaz.
Şu an incelediğiniz ürünün birebir aynısı bir daha üretilemeyecektir.
Beğendiğiniz ürünü ihtiyacınız dahilinde hemen satın almanızı tavsiye ederiz.
İznik çinilerinin değeri hiç bir zamam düşmez, modası geçmez ve ya eskimez. Nesilden nesile bırakılabilecek sanat eseri bir mirastır.

Desen Bilgisi; Lale Motifi,

İznik Çinisinde lale, aşkın, güzelliğin ve mükemmelliğin simgesi olarak görülür. Türkçe lale (lale) kelimesi, Arapça Tanrı (Allah) kelimesiyle aynı harfleri paylaştığından, ilahi sevgi ile de ilişkilendirilmiştir. 16.yüzyıl

Aşk: Lale, narin güzelliği ve zarif formu nedeniyle genellikle aşkın sembolü olarak görülür

Güzellik ve zarafet: Lale, doğada zarif ve estetik bir çiçek olarak bilinir. İznik çinilerinde lale motifleri, çini işçiliğinin güzelliğini ve zarafetini vurgular

Mükemmellik: Lale, simetrik şekli ve hatta yaprakları nedeniyle genellikle mükemmelliğin sembolü olarak görülür

İlahi: Lale, Arapça Tanrı (Allah) kelimesine benzerliği nedeniyle bazen ilahi bir sembol olarak görülür

Doğanın döngüsü: Lale, baharın müjdecisi olarak kabul edilir. İznik çinilerinde lale motifleri, doğanın canlanması, yeniden doğuş ve büyüme gibi doğal döngüleri sembolize eder

Asalet ve zenginlik: Lale, Osmanlı İmparatorluğu döneminde önemli bir sembol haline gelmiştir. Lale motifleri, Osmanlı saraylarında ve diğer önemli yapılarda kullanılarak asalet, güç incelik ve zenginliği sembolize eder

Türk kültürü ve tarih: Lale, Türk kültüründe ve tarihinde önemli bir yere sahiptir. Osmanlı İmparatorluğu'nda laleler, saray bahçelerinde yetiştirilmiş ve bir sembol olarak benimsenmiştir. İznik çinilerindeki lale motifleri, Türk tarihine ve kültürüne olan bağlantıyı temsil eder.

Desen Bilgisi; Karanfil Motifi,

Türk kültüründe karanfil aşk, güzellik ve tutku ile ilişkilendirilir. Bereket ve bolluğun simgesi olarak da görülür. Karanfilin parlak renkleri ve narin yaprakları, herhangi bir İznik çini tasarımına güzel ve göz alıcı bir katkı yapar.

Karanfil, Türkiye'ye ilk olarak 16. yüzyılda tanıtılmış ve kısa sürede Osmanlı kültüründe popüler bir çiçek haline gelmiştir

Karanfil, İznik çinilerinde aşkın, güzelliğin ve tutkunun sembolü olarak sıklıkla kullanılmıştır

Karanfilin parlak renkleri ve narin yaprakları, onu herhangi bir İznik çini tasarımına güzel ve göz alıcı bir katkı yapar

Karanfilin güçlü gövdeleri ve sağlam yaprakları, onu dayanıklı ve uzun ömürlü bir dekorasyon haline getirir

Ülkenin zengin kültürel mirasını hatırlatmak için İznik çinilerinde sıklıkla kullanılmaktadır.

Desen Bilgisi; Çintemani Motifi,

15. ve 16.Yüzyıllarda Çintemani motifi, Orta Asya kökenli bir sembolik motiftir ve Türk kültüründe uzun bir geçmişe sahiptir. Çintemani, Sanskritçe "çita" (leopar) kelimesinden türetilmiştir ve gücü, hızı ve zekayı sembolize eder. Motif, genellikle üç yıldız ve dalgalı hatlardan oluşur ve simetrik bir düzen içinde tekrarlanır.

Osmanlı İmparatorluğu'nda çintemani motifinin kullanımı, gücü ve başarıyı temsil etmesi nedeniyle yaygındı. Bu motif, sarayların, camilerin, takıların, giysilerin ve diğer önemli yapıların süslemelerinde sıkça kullanılırdı. Ayrıca kumaşlarda, halılarda ve çinilerde de sıkça görülürdü.

Çintemani motifinin anlamı, güç, hız, zeka ve başarıyla ilişkilidir. Aynı zamanda zenginlik, bereket ve refahı da sembolize edebilir. İznik çinilerindeki çintemani motifleri genellikle estetik bir amaçla kullanılır ve dekoratif özellikleriyle mekanlara derinlik ve görsel çekicilik katar.

Bu motif, Osmanlı İmparatorluğu'nun sanatsal mirasının önemli bir parçası olarak kabul edilir ve günümüzde hala Türk seramik sanatında ve tasarımlarında yer almaktadır.


T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.